PROFESSOR SUN EDWARD OF UMEF

The interaction between Armenian State University of Economics and the Swiss UMEF University is expanding: in addition to the implementation of the “Business Management” joint Master’s degree program, the professors of the Swiss University will hold open lectures for ASUE students, which is initiated by Khoren Mkhitaryan, Head of Science and PhD Division, coordinator of the mentioned Master’s degree program.

The lectures launched today: Sun Edward Ph.D. held a lecture on “Global Trends in Electronic Finance, Electronic Payments and Statistical Database”, who currently teaches “Corporate Finance” to the Master's degree program students.

The meeting was attended by Gagik Vardanyan, Vice Rector of Science and International Relations, Khoren Mkhitaryan, Heads of scientific-educational laboratories, the Chairs and Heads of administrative divisions, representatives of Faculty staff, students.

Gagik Vardanyan highly evaluated the cooperation with UMEF University and informed that the Swiss University professors will soon conduct free English language courses in ASUE senior courses aimed at improving learners' linguistic level.

During the lecture, Sun Edward stressed that technological innovation launches new financial challenges by transforming the functions of financial institutions, in some cases reducing their role. The professor characterized the modern financial system, the way of its development after the emergence of the Internet, drew special attention to peculiarities of electronic finance, online payments and online trading, and observed the risks. Sun Edward answered the attendees’ questions.

Khoren Mkhitaryan expressed hope that these lectures will provide ASUE students with modern knowledge, simultaneously developing the knowledge of economic English.

“The methods of teaching are different in abroad, the practical part is more, so it is important from this point of view that our students get acquainted with foreign educational practice through the lecturers held by invited professors”; stated Khoren Mkhitaryan.

UMEF & ASUE Media and Public Relations Division

PROFESSEUR SUN EDWARD

L’interaction entre l’Université d’État d’État arménienne et l’Université suisse UMEF se développe: outre la mise en œuvre du programme de master commun «Gestion des entreprises», les professeurs de l’Université suisse organiseront des conférences ouvertes pour les étudiants ASUE par Khoren Mkhitaryan, chef de la division Science et doctorat, coordinateur du programme de master mentionné.

Les conférences lancées aujourd'hui: Sun Edward Ph.D. a donné une conférence sur «Tendances mondiales en matière de finance électronique, paiements électroniques et base de données statistiques», qui enseigne actuellement la «finance d'entreprise» aux étudiants du programme de maîtrise.

Gagik Vardanyan, vice-recteur à la science et aux relations internationales, Khoren Mkhitaryan, chefs de laboratoires de sciences et d'enseignement, présidents et chefs de divisions administratives, représentants du personnel enseignant et étudiants.

Gagik Vardanyan a hautement apprécié la coopération avec l'Université UMEF et a annoncé que les professeurs d'université suisses dispenseront bientôt des cours d'anglais gratuits dans les cours seniors d'ASUE destinés à améliorer le niveau linguistique des étudiants.

Au cours de la conférence, Sun Edward a souligné que l'innovation technologique posait de nouveaux défis financiers en transformant les fonctions des institutions financières, réduisant parfois leur rôle. Le professeur a caractérisé le système financier moderne, la voie de son développement après l’émergence de l’Internet, et a attiré l’attention sur les particularités de la finance électronique, des paiements en ligne et du commerce en ligne, et a observé les risques. Sun Edward a répondu aux questions des participants.

Khoren Mkhitaryan a exprimé l'espoir que ces conférences fourniraient aux étudiants d'ASUE des connaissances modernes tout en développant la connaissance de l'anglais économique.

«Les méthodes d'enseignement sont différentes à l'étranger, la partie pratique l'est davantage, il est donc important de ce point de vue que nos étudiants se familiarisent avec la pratique éducative étrangère à travers les conférenciers détenus par des professeurs invités»; a déclaré Khoren Mkhitaryan.

UMEF et ASUE Division des médias et des relations publiques.