President of UMEF was received by the Minister of Education of the Republic of Northern Macedonia

SWISS UMEF UNIVERSITY has pursued a strategy of international expansion through collaboration with Ministries of Education and partnerships with public or private universities. These collaborations with an exchange of expertise in curriculum development not only favour students and faculty, in allowing them to gain an invaluable international experience, but also, in an increasingly global world, allows them to understand other cultures and create long-lasting friendships.

It is in this light that on August 20, 2019, Professor Djawed Sangdel, President of SWISS UMEF UNIVERSITY was received by the Minister of Education of the Republic of Northern Macedonia and signed an agreement with FON University, in Skopje, that will lead the two universities to cooperate on quality, curricula as well as student and faculty exchange.

This shows once more that SWISS UMEF UNIVERSITY is at the forefront of the internationalisation of education with the establishment of international partnerships.

Le Président de l'UMEF a été reçu par le Ministre de l’Education de la République de Macédoine du Nord

SWISS UMEF UNIVERSITY a poursuivit une politique d’expansion internationale par le biais de collaborations avec les Ministères de l’Education et des partenariats avec des universités publiques ou privées. Ces collaborations, centrées sur un échange d’expertise dans le développement de programmes, offrent aux professeurs et étudiants la possibilité d’acquérir une expérience internationale inestimable. Dans un monde de plus en plus mondialisé, elles leur permettent aussi de comprendre d’autres cultures et de créé des amitiés durables.

C’est dans ce contexte qu’en date du 20 août 2019, le Professeur Djawed Sangdel, Président de SWISS UMEF UNIVERSITY a été reçu par le Ministre de l’Education de la République de Macédoine du Nord et a signé un accord de coopération avec FON University à Skopje. Cet accord permettra aux deux universités de collaborer dans les domaines de la qualité, des programmes et mènera à des échanges d’étudiants et de professeurs.

Ceci est une démonstration supplémentaire que SWISS UMEF UNIVERSITY est à la pointe du processus d’internationalisation de l’éducation mené par le biais de partenariats internationaux.