MEETING WITH THE PRESIDENT OF NIGER

SWISS UMEF University, with a delegation of six people, composed of several members of the Faculty and the Direction, as well as a member of the Swiss Parliament, went to Niamey to meet with his Excellency the President of the Republic of Niger Mahamadou Issoufou, the Minister of Education, the Minister of the Domain, the Minister of Industry, Vice-President of the Parliament Assembly and the President of the Niger Chamber of Commerce and Industry, to expose them to a project to build a campus in Niamey. These meetings took place from January 23 to 26 and were enhanced by the visit of Abdou Moumouni University. The main purpose of this project is to enable people who wish to study in their country, as well as at the level of the region. The project was well received by the Niger government, which confirmed their collaboration, as well as promised to grant us land, and a tax exemption, as well as facilitate all authorizations. Swiss UMEF University has promised to send a team soon to advance in the administrative procedures, as well as open its branch for September 2017, to rent a building, before building, in the future, its own campus.

RENCONTRE AVEC LE PRÉSIDENT DU NIGER

SWISS UMEF University, forte d’une délégation de six personnes, composées de plusieurs membres du Corps Professoral et de la Direction, ainsi que d’un membre du Parlement Suisse, s’est rendue à Niamey pour rencontrer son Excellence Monsieur le Président de la République du Niger Mahamadou Issoufou, le Ministre de l’Education, le Ministre du Domaine, le Ministre de l’Industrie, Vice-Président de l’Assemblée du Parlement et le Président de la Chambre du Commerce et de l’Industrie du Niger, afin de leur exposer un projet de construction de campus à Niamey. Ces rencontres se sont déroulées du 23 au 26 janvier et ont été agrémentées par la visite de l’Université Abdou Moumouni. Le but principal de ce projet est de permettre à des personnes qui désirent étudier dans leur pays, ainsi qu’également au niveau de la région. Le projet a été bien accueilli par le gouvernement du Niger, qui a confirmé leur collaboration, ainsi que promis de nous octroyer un terrain, et une exonération fiscale, ainsi que faciliter toutes les autorisations. Swiss UMEF University a promis d’envoyer prochainement une équipe en vue d’avancer dans les démarches administratives, ainsi qu’ouvrir sa branche pour septembre 2017, en location d’un bâtiment, avant de construire, à l’avenir, son propre campus.