DELEGATION OF SWISS UMEF UNIVERSITY RECEIVED OFFICIALLY BY PRESIDENT OF SENEGAL

A delegation of SWISS UMEF UNIVERSITY was received by President Macky Sall on November 3, 2014. President Sall was accompanied by several ministers and by the Rector of University Cheikh-Anta-Diopand other members of the faculty. The meeting led to exchanges regarding SWISS UMEF UNIVERSITY’s branch in Dakar. President Macky Sall thanked the Rector of SU for the creation of the SU campus and stated his belief that education plays an important role in the development of the country. He stated that his government would support this project. SU honoured President Macky Sall with a Doctorate HonorisCausa. The ceremony was followed by a cocktail during which more informal discussions were held.

UNE DELEGATION DE SWISS UMEF UNIVERSITY A ETE RECUE OFFICIELLEMENT PAR LE PRESIDENT DU SENEGAL

Une délégation de SWISS UMEF UNIVERSITY a été reçue par le Président Macky Sall le 3 novembre 2014. Le Président était accompagné par plusieurs ministres et par le Recteur de l’Université. La réunion a conduit à des échanges sur le rôle de la branche de SU à Dakar. Monsieur le Président Macky Sall a remercié le Recteur de SU pour la création du campus SU et a exprimé l’avis que l’éducation joue un rôle important dans le développement du pays. Il a affirmé que le gouvernement allait encourager ce projet. SU a honoré Monsieur le Président Macky Sall par l’octroi d’un Doctorat Honoris Causa. La cérémonie a été suivie par un cocktail durant lequel une discussion informelle a eu lieu.