ASUE “AMBERD” RESEARCH CENTER SIGNED COOPERATION AGREEMENT WITH UMEF

“AMBERD” Research Center of Armenian State University of Economics and UMFF University, implementing a Double Degree Master Program in Business Management (MBA) with ASUE, signed a cooperation agreement today.

Koryun Atoyan, ASUE Rector, Professor, and Michael Akerib, Rector of Swiss UMEF University, signed a cooperation memorandum. The meeting was attended by Khoren Mkhitaryan, ASUE Science and PhD Division, Armen Grigoryan, Director of “AMBERD” Research Center and Gayane Tovmasyan, researcher of the Center.

Armen Grigoryan presented that the “AMBERD” Research Center and the Swiss UMEF University have initiated cooperation in the field of scientific and research potential development: carrying out joint research projects, exchange of researchers, joint publication of research outcomes, holding joint international workshops and conferences.

Koryun Atoyan welcomed the initiatives and stated, that ASUE greatly highlights cooperation with foreign Universities and expressed hope that the cooperation with the mentioned European University would be mutually beneficial for both sides, underlining that “AMBERD” has such an experience with Central Asia Institute of Shaanxi Normal University.

Michael Akerib also expressed happiness for this initiative and mentioned that they plan to start joint activity since January 2018. He mentioned that a research proposal has already been submitted from ASUE Research Center, which they are studying. Michael Akerib expressed hope that this memorandum will strengthen joint interaction of two Universities.

Later, Armen Grigoryan, Director of “AMBERD” Research Center, Associate Professor, detailed the content of the cooperation, presenting the preliminary activity of reaching the cooperation, the meeting of the representatives of the Center and the Swiss University and the two-sided discussion on the research interests.

“We would like to note that the agreement signed with Swiss UMEF University has great potential for cooperation. We plan to cooperate in a number of areas of scientific and research potential, among which are the implementation of joint research projects in the field of mutual interest, joint participation in international grant programs, exchange of researchers, as well as holding joint conferences and forums”, stated Armen Grigoryan.

ACCORD DE COOPÉRATION SIGNÉ ENTRE L'UMEF ET LE CENTRE DE RECHERCHE ASUE "AMBERD"

Le centre de recherche "AMBERD" de l'Université d'État arménienne d'économie et de l'Université UMFF, mettant en œuvre un programme de double diplôme en gestion des affaires (MBA) avec ASUE, a signé un accord de coopération aujourd'hui.

Koryun Atoyan, recteur de l'ASUE, professeur, et Michael Akerib, recteur de l'Université suisse UMEF, ont signé un mémorandum de coopération. Khoren Mkhitaryan, de la division science et doctorat d'ASUE, Armen Grigoryan, directeur du centre de recherche «AMBERD» et Gayane Tovmasyan, chercheur du centre.

Armen Grigoryan a expliqué que le centre de recherche "AMBERD" et l'université suisse UMEF avaient entamé une coopération dans le domaine du développement du potentiel scientifique et de recherche: réalisation de projets de recherche communs, échange de chercheurs, publication conjointe des résultats de la recherche , organisant des ateliers et des conférences internationaux conjoints.

Koryun Atoyan a salué les initiatives et a déclaré qu'ASUE mettait fortement l'accent sur la coopération avec des universités étrangères et espérait que la coopération avec l'université européenne susmentionnée serait mutuellement bénéfique pour les deux parties, soulignant que «AMBERD» avait une telle expérience avec l'Institut d'Asie centrale du Shaanxi. Université normale.

Michael Akerib a également exprimé sa joie pour cette initiative et a indiqué qu'il envisageait de lancer une activité commune depuis janvier 2018. Il a mentionné qu'une proposition de recherche avait déjà été soumise par le Centre de recherche ASUE, qu'ils étudient actuellement. Michael Akerib a exprimé l'espoir que ce mémorandum renforcera l'interaction conjointe de deux universités.

Par la suite, Armen Grigoryan, directeur du centre de recherche «AMBERD», professeur associé, a détaillé le contenu de la coopération, présentant l'activité préliminaire nécessaire pour atteindre la coopération, la réunion des représentants du centre et de l'université suisse et la discussion à double face. sur les intérêts de recherche.

«Nous tenons à souligner que l’accord signé avec l’Université suisse UMEF présente un potentiel de coopération considérable. Nous prévoyons de coopérer dans un certain nombre de domaines présentant un potentiel scientifique et de recherche, notamment la mise en œuvre de projets de recherche communs dans un domaine d'intérêt commun, la participation conjointe à des programmes de subventions internationales, l'échange de chercheurs, ainsi que la tenue de conférences et de forums communs. ”, A déclaré Armen Grigoryan.

0 vue