AFRICAN HIGHER EDUCATION SUMMIT

The Rector of SU was invited by the Presidency and Ministry of Higher Education and Research of Senegal to a 3-day summit in Dakar on the Educational Strategy in Africa to 2063. President Macky Sall, former UN Secretary-General Kofi Annan and several ministers and scholars attended. Rector Sangdel made a presentation of his 5E Theory. It was followed with great interest by the participants. He was invited to make presentations at other universities.

SOMMET AFRICAIN POUR L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR

Le Recteur de SU a été invité par la Présidence et par le Ministère de l’Education Supérieure et de la Recherche au Sommet sur la Stratégie de l’Education en Afrique pour 2063 qui s’est déroulée pendant 3 jours à Dakar. Monsieur le Président Macky Sall, l’ancien secrétaire des Nations Unies Kofi Annan et plusieurs ministres y ont pris part. Le Recteur Sangdel a présenté sa théorie des 5E. Sa présentation a été suivie avec grand intérêt par les participants. Plusieurs d’entre eux l’ont invité à la présenter dans d’autres universités.