THE NEW CAMPUS OF UMEF / LE NOUVEAU CAMPUS d’UMEF

THE NEW CAMPUS OF UMEF

Dear Students, Professors and Colleagues,

We have the pleasure of announcing that we are moving to exceptional premises as of September 3, 2018.

The campus is located in an old priory dating from the 15th century in Geneva. It is a classified monument. It has been restored in 1917 and constantly maintained in perfect order.

The campus covers an area of 18 400 sq. m. it is a magnificent environment with a view of the Rhône River and the iconic Saleve Mountain. Students will be able to concentrate on their studies and be involved in research.

The campus is easily accessible from the Geneva train station (Gare Cornavin), being at only 3.4 km, and 10 minutes by car. A bus service (N° 7) from the Cornavin Train station (stop Isaac-Mercier) arrives in front of the main door (stop Aïre) of the campus.

UMEF students have the privilege of using this unique environment both during their studies and in their free time. Friends can also be invited freely.

The new address is 185 – 187 Route d’Aïre, 1219 Aïre, Geneva. The phone number is unchanged.

We look forward to welcoming you in the new campus.

LE NOUVEAU CAMPUS d’UMEF

Chers étudiants, Chers Professeurs et Chers collègues,

Nous avons le plaisir de vous annoncer que nous déménageons dans un site exceptionnel à compter du 3 septembre 2018.

Le campus est un ancien prieuré qui date du 15ème siècle et est un monument classé. Il a été restauré en 1917 et a depuis été maintenu en excellent état.

Le campus s’étend sur une superficie de 18 400 mètres carrés dans un environnement magnifique avec vue sur le Rhône et le Salève. Les étudiants pourront se concentrer sur leurs études et participer à des projets de recherche.

Le campus est facilement accessible à partir de la Gare Cornavin car distant de seulement 3,4 km soit 10 minutes en voiture. La ligne de bus N° 7 dessert le campus depuis Cornavin (arrêt Isaac-Mercier) et s’arrête devant la porte (arrêt Aïre) principale du campus.

Les étudiants auront le privilège d’utiliser cet environnement unique tant durant leurs études que pendant leur temps libre. Ils peuvent aussi librement inviter leurs ami(e)s.

La nouvelle adresse est 185 – 187 route d’Aïre, 1219 Aïre, Genève. Le numéro de téléphone reste inchangé.

Nous nous réjouissons de vous accueillir dans notre nouveau campus.