mer. 28 oct. | CONFÉRENCE VIRTUELLE / VIRTUAL CONFERENCE

Former Minister of State of the Canadian Government, his excellency Mr Donald J. Johnston

Le Monde Contemporain de la Géo-économie / Contemporary World of Geo-economics
Les inscriptions sont closes

Time & Location

28 oct. 2020, 14:00 – 15:30
CONFÉRENCE VIRTUELLE / VIRTUAL CONFERENCE

About the Event

Organisée par Swiss UMEF University avec son excellence Monsieur Donald J. Johnston (Ancien Ministre d’Etat du Gouvernement Canadien)

• Ministre d’Etat du Gouvernement Canadien sous M le Premier, Ministre Pierre Trudeau en tant que : Président du Conseil du Trésor.
  • Ministre d’Etat pour la Science et la Technologie.
  • Ministre d’Etat pour l’Economie et le Développement régional.
  • Ministre de la Justice et Procureur général sous le Premier, Ministre John Turner.
  • Secrétaire général de l’OCDE Paris (1996-2006), nommé par le, Premier Ministre canadien Jean Chrétien.
  • Premier non-Européen à occuper ce poste prestigieux, il a été réélu pour un deuxième mandat en 2001.

Invitation

Organised by Swiss UMEF University with his excellency Mr Donald J. Johnston (former Minister of State of the Canadian Government)

• Senior Minister in the Canadian Government under PM Pierre Trudeau as President of the Treasury Board,
  • Minister of State for Science and Technology,
  • Minister of State for Economic and Regional Development.
  • Minister of Justice and Attorney General under PM John Turner.
  • Secretary-General of the OECD Paris (1996 – 2006), the nomination of Canadian PM Jean Chrétien.
  • The first non-European to occupy this prestigious position, he was re-elected for a second term in 2001.

Invitation

Les inscriptions sont closes